Going south - Reisverslag uit Yamagata, Japan van Jurriaan Jong - WaarBenJij.nu Going south - Reisverslag uit Yamagata, Japan van Jurriaan Jong - WaarBenJij.nu

Going south

Door: Jur

Blijf op de hoogte en volg Jurriaan

17 Oktober 2012 | Japan, Yamagata

Hey allemaal! Ik heb bij het eerste reisverslag een uitgebreide comment geplaatst waar ik al veel vertel, dus dit wordt een korte update.

Later op de dag waarop ik mijn tweede reisverslag had geplaatst, kwam er gezelschap in het Youth Hostel van een Japanse vent van 28 die een rondreis van 4 dagen aan het maken was op zijn motor. Nu wil het zo zijn dat hij werkzoekend is en veel tijd heeft in November, dus ik kan gratis bij hem blijven slapen. Was een aardige vent, heb een tijdje met hem gepraat (of in ieder geval geprobeerd, zijn Engels is op z'n best matig). Hij woont op het Skikoku-eiland, aan de zuidkant van Japan (verbonden aan vasteland met bruggen, dat wel). Dat komt dus mooi uit, want ik hoop dat met een week of 2 ongeveer te zijn. Heb zijn telefoonnummer en adres, Touristeninformatiecentra kunnen mij er dan heen leiden. Ook lukt het me soms om de Prime op te laden, maar niet snel en niet voor lang. Ook weet ik niet of het zo goed is voor de oplader (maar zolang de Prime zelf het niet erg vindt, kan ik altijd nog een nieuwe oplader voor je kopen, Juul). Het minder positieve nieuws: Wi-Fi op de BlackBerry werkt hier gewoon niet. Geen idee waarom, want het verbinden werkt en alles, maar ik kan gewoon niet op internet. Ding geeft ook geen foutmelding of iets, het signaal is gewoon anders ofzo (is er iemand met vrije tijd die hier iets over op wilt zoeken voor mij?). Dat was eigenlijk wel het grootste nieuws, voor de rest gaat alles zijn gangetje. Ga nu lekker een stukje treinen richting Tendo (zie post reisverslag 1) en dan zien we wel weer verder. De hotels worden wel goedkoper, ik heb wat Youth Hostels gevonden (meeste rond de 3000-4000) en wat andere goedkopere hotels. Scheelt wel weer in de kosten, aan het einde van deze dag denk ik in totaal 45000 yen kwijt te zijn, wat met een overnachting tussen de uitgaven van 12750 yen best wel goedkoop is, gezien de maatstaaf voor cheapass people zo'n 8000 yen per dag is en ik niets tekort kom! Dat was het eigenlijk wel weer, ik laat snel weer van me horen.

Groetjes uit Tazawa-Ko!

EDIT: Ik was nog een leuk verhaaltje vergeten te rapporteren. Ik was in Hakunodate (samurai town) en ik was rustig langs een riviertje aan het lopen, toen er inene een overenthausiaste Japanner op me af kwam. Hij wees me op een picknickkleed met vier oude Japannertjes erop en nodigde me uit om met ze mee te lunchen. Naja, ik zeg lunch, maar eigenlijk was het een drinkpartij met hapjes. Eentje sprak wel wat Engels, dus hij diende als mijn tolk, maar ook hij had er een paar achter de kiezen. Heb me helemaal sufgelachen voor een uurtje (eentje was in slaap gevallen, de een begon steeds over Italie, alsof ik daar vandaan kwam, en een ander kon niet stoppen met lachen/glimlachen van oor tot oor) en ben toen maar weer doorgetrokken, maar uiteraard niet zonder een foto te maken! Ik zal later op de avond proberen nog wat kiekjes te uploaden met de Prime, wie weet kunnen jullie dan het een en ander bekijken. Nogmaals groetjes!

  • 17 Oktober 2012 - 15:37

    Julien:

    Hey Jur,

    Weeral een leuk verhaal en het ziet er naar uit dat je genoeg te bezichtigen hebt :D
    Betreffende het BB probleem, van wat ik op internet heb gelezen moet je bij instellingen "gegevensservices aanzetten". Als dit uit staat gaat je wifi ook niet werken. (Normaliter schakel je hiermee de draadloze 3G verbinding uit) Heb je een internetabonnement op de BB? Anders zou je opeens kosten kunnen krijgen... als je geen internetabonnement hebt zou je het gewoon kunnen proberen om deze gegevensservices aan te zetten.

    Betreffende het opladen van de Prime, misschien kun je ergens een converter/versterker kopen? Of gewoon ergens bij een elektronica winkel een andere oplader kopen? Ik heb eigenlijk geen idee of het schadelijk is... Zal ik even naar moeten zoeken.

    Hf en tot de volgende blog

  • 18 Oktober 2012 - 11:52

    Gerben:

    Yoo Jurkie,

    Nice updates allemaal. Hoop dat je het een beetje naar je zin hebt daar iig, je racet echt door het hele land heen of niet dan? Pas je wel op dat de 28 jarige biker je niet stiekem 's nachts in je kont naait of dat je in de soep beland? Japanese are crazy you know;) Veel plezier nog en keep us updated!

    xx

  • 18 Oktober 2012 - 21:14

    Gijske:

    Hey smurrie,

    In die ouwe brains van mij duizelt het wel een beetje.
    Die bedragen die je noemt lijken astronomisch hoog maar ik ken de koers niet en wil die ook niet kennen uit luiheid
    Klinkt goed allemaal.
    Ook die invitatie van die 28 jarige al heeft Gerbie zo zijn bedenkingen.
    Maar een gewaarschuwd man telt voor 2 toch?
    Blijf genieten en je verbazen en wij genieten dan ook mee .
    Dikke knuffel vanuit Reeuwijk , mam

  • 19 Oktober 2012 - 16:55

    Rens:

    Hee Jur, sluit me een beetje aan bij Ger, vind t superchill dat je lekker goedkoop bij een gast kan slapen, vertrouw ook wel op je oordeel maar zorg ervoor dat je niet met een uitgelubberde ani terugkomt ;) Maar dat zal wel goed zitten, misschien kan hij je wat meer tips geven qua bestemmingen?
    En het klinkt inderdaad alsof je hard gaat met reizen! Je hebt pas 1 week van de 5 gehad he dus take your time :)
    En over je edit: wat leuk! Lekker drunkie geworden dus? En ga je wat fotos op Facebook gooien dan?
    Anyway ik lees je verhalen met plezier en kijk nu alweer uit naar de volgende
    Sayonara xxxx


  • 19 Oktober 2012 - 16:57

    Rens:

    Ow vergeet te zeggen dat ik je heb toegevoegd op skype dus wie weet gaat een gesprekje een keer lukken.
    Ik ga trouwens aan de iPhone volgende week (kon ineens nu al, ik vind t prima) dus je mag mn oude smartphone gewoon gebruiken hier in NL, kan je whatsappen met Marinka, hoorde dat zij ook een smartphone ging halen :) xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jurriaan

Actief sinds 09 Okt. 2012
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 5995

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2012 - 15 November 2012

Japan

Landen bezocht: