Dag 5, maar eigenlijk 4, Hirosaki - Reisverslag uit Aomori, Japan van Jurriaan Jong - WaarBenJij.nu Dag 5, maar eigenlijk 4, Hirosaki - Reisverslag uit Aomori, Japan van Jurriaan Jong - WaarBenJij.nu

Dag 5, maar eigenlijk 4, Hirosaki

Door: Jur

Blijf op de hoogte en volg Jurriaan

15 Oktober 2012 | Japan, Aomori

Hey party people!

Allereerst even een toelichting: Ik zit op een Japanse PC met een Japans toetsenbord. Ik heb alle toetsen kunnen vinden, m.u.v. de trema en de apostrof. Dat was het wel zo een beetje

Na de eerste paar dagen zijn de eerste kinkjes in de kabel zichtbaar geworden. Al mijn opladers werken, behalve van de Prime. Ik kan dus in ieder geval fotos blijven maken e.d., maar de Prime kan ik slechts sporadisch gebruiken. Het is namelijk zo dat Wi-Fi hier echt heel moeilijk te gebruiken is. De BlackBerry pikt echt geen enkel signaal op, dus als ik geen internet in de buurt heb, moet ik toch de Prime gebruiken als er wel Wi-Fi beschikbaar is. Dat brengt me gelijk op het volgende punt. Gratis Wi-Fi is hier zeldzaam. Het merendeel van de Hotspots geeft me een melding van iets dat SoftBank heet, met wat Japanse gibberish. Long story short, ik moet betalen om in te loggen op een Wi-Fi hotspot en zelfs als ik dat zou willen, heb ik geen idee hoe het moet, want ze hebben geen Engelse pagina. Ik ben dus genoodzaakt om elders internet te zoeken. Nu lukt dat in dit geval nog wel prima, maar ik weet dus niet zeker hoe vaak ik blogjes kan posten. Goed, dat is alle negatieve informatie, laten we het leuker afsluiten!

Na mijn eerste dag in Aomori ben ik vertrokken naar Asamushi, ten noorden van Aomori City. Dit is een typisch Onsen-dorpje, waar veel Japanners ook heengaan om te ontspannen. Dat merkte ik wel toen ik een kamer wilde boeken, bijna alles zat vol. De meeste kamers daar zijn \10000 per nacht, zo een 90-100 euro. Echter, de enige boekbare kamer die ik kon vinden via het Tourist Information Centre was \12750 (met avondeten en ontbijt). Naja, het moet dan maar. Enige probleem met Asamushi is er bijna geen toeristen komen. Ik was de enige white person in het hele dorp! Goodies! Alsnog was het wel relaxed, hoor. Japans avondeten op, je weet niet wat je ziet. Allemaal glibberige dingen, felle kleurtjes en whatnot. Ik weet alleen dat er heel veel vis en zeevoer tussen zat, meer kan ik je echt niet zeggen. Niemand sprak er natuurlijk Engels vanwege het afwezige toerisme, dus ik moest het allemaal maar proberen en dat heb ik dan ook gedaan. Een mens moet tenslotte toch eten. Was niet mijn beste maaltijd, maar ik ben er de nacht mee doorgekomen. De volgende morgen was het ontbijt, wat wel een stuk beter was! Was gewoon een buffet met Japans eten, maar ze ontbijten daar met rijst, noro, vlees, vlees, vis, vis, vis, vis, groenten, groenten en nog wat spul. Heel apart. Ik heb helaas geen fotos van deze maaltijden, de volgende keer als het voorbij komt, zal ik mijn kans grijpen! Na Asamushi ben ik teruggegaan naar Aomori, waar ik ben vertrokken naar een tempelcomplex ten oosten van Aomori, waar ik wat hele mooie kiekjes heb geschoten. Die avond ben ik vertrokken naar Hirosaki, waar ik nu dus ben. Ik slaap in een Youth Hostel, lekker goedkoop (\3045/nacht, met ontbijt) en ik ben vandaag rustig de stad aan het verkennen. Ik mag deze computer 30 minuten gebruiken en mijn tijd is op, dus ik ga vaarwel zeggen. Jullie horen z.s.m. weer van mij!

Groetjes uit Japan

  • 15 Oktober 2012 - 14:01

    Rens:

    Aah Jur wat duur allemaal joh! Ook geen vriendelijke Japannertjes ontmoet waar je kon crashen? ;)
    Beetje jammer dat ze daar zo moeilijk doen met internet ook, vind t wel leuk om op de hoogte te blijven van wat je daar allemaal meemaakt. En gelukkig heb je nog genoeg kansen om fotos te maken van al dat glibberige eten daar (ik zeg: Instagram hipsterrr :P) ben bang dat ik daar op rijst zou leven met al die visgerechtjes waar je t over hebt. Heel veel plezier iig nog
    Dikke kus x

  • 17 Oktober 2012 - 12:46

    Marinka:

    Hi Jur,
    Je reis klinkt erg leuk! Jammer van het internet en de wifi, maar misschien dat dat beter gaat als je eenmaal in een grote stad zit?
    Leuk al die visgerechten, voor je het weet kom je als visliefhebber terug! Mocht het niet smaken, dan spoel je het maar weg met een sake, of twee. Daar heb je geloof ik niet zoveel moeite mee!
    Geniet er nog van, dikke zoen en ik spreek je snel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jurriaan

Actief sinds 09 Okt. 2012
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 5991

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2012 - 15 November 2012

Japan

Landen bezocht: