Kort verslag dag 1. - Reisverslag uit Aomori, Japan van Jurriaan Jong - WaarBenJij.nu Kort verslag dag 1. - Reisverslag uit Aomori, Japan van Jurriaan Jong - WaarBenJij.nu

Kort verslag dag 1.

Blijf op de hoogte en volg Jurriaan

12 Oktober 2012 | Japan, Aomori

!ey everybody, Jur hier.

Ik denk: ik begin de boel goed, ik drop gelijk een berichtje. Ik ben vanmorgen aangekomen op Tokio Haneda Airport, rond 6 uur 's morgens (GMT 8). Gezien ik niet kan slapen in een vliegtuig, heb ik inmiddels de Avengers, Prometheus en nog wat films gekeken onderweg (superhandig systeem in het vliegtuig, met een digitale library). Downside is dat ik de afgelopen 2 dagen max. 6 uur slaap heb gehad. Na het landen ben ik gelijk doorgegaan naar Tokio Station, in de spit. Leuk om te zien, niet om te zijn, laat ik het daarbij houden. Rond 8 uur mijn Rail Pass bemachtigd en gelijk naar Aomori gereisd (noordelijke punt van het vasteland, ongeveer 2/3 uur met de trein). Kan er gelijk bijzeggen dat de Shikansen de Nederlandse treinen reduceren tot een hilariteit, God wat gaan die dingen snel! Steef zijn camera kan de motion nog aan, maar als ik iets leuks zie om een kiekje van te schieten, zit ik alweer twee dorpjes verder! Verder hebben ze stoelen die je kan roteren (no joke) en 100v opladers in elke rij stoelen. Helaas geen WiFi dus, lopen we toch nog ergens mee voor.

Maar goed, nu dus in Aomori, waar ik nu in de tweede verdieping van een enorm A-vormig gebouw mijn blogje aan het typen ben. Heb net bij het Tourist Information Centre een ryokan (traditioneel Japans hostel) weten te boeken voor de komende twee dagen, met ontbijt 4000 Yen per nacht. Ik ga dus zometeen lekker even een dutje doen en 's avonds lekker bijkomen in de onsen (warme bronbaden, vind je vaak bij ryokans). Bij de TIC spreken ze erg goed Engels, ik heb drie kaarten meegekregen en whatnot, superfijn. Gelukkig zitten ze op elk station, want hoewel er Engels gesproken wordt, is dat lang niet overal (personeel bij de ryokans, het treinpersoneel, bewaking, en toch wel veel van de locals).

Oh, en om gelijk een mythe uit de wereld te helpen, de meeste Japanse mannen zijn nog langer dan ik! Zal wel door die Fukushima-ramp zijn gekomen, maar ik val dus niet erg op. Moet ik heel eerlijk zijn dat het wel fijn is, want er was een man die graag een foto wilde maken en dan begint hij gelijk een gesprekje. De vent had de vertaling van 'Do you have a Canon Camera' opgeschreven, voor de rest wist hij nog net wat 'hello' was :D

Als er geen moer klopt van enkele zinnen, is het mijn onhandigheid met Juul z'n gizmo, maar dat kunnen jullie mij vast vergeven. Jullie horen snel weer van me, sayonara!

PS: De telefoonkosten zijn absurd duur (bellen 2,30/m), dus als je wat kwijt wilt, stuur een smsje. Kost je nog wel 51 cent, maar alsnog een stuk goedkoper :D Mailtjes zijn ook welkom, maar dan weet je niet wanneer ik het lees.

  • 12 Oktober 2012 - 09:49

    Martijn:

    Ha broeder, mooi om te lezen dat je goed bent aangekomen! Heb je Skype geinstalleerd om je Prime? Dat kan de belkosten wel wat drukken;) Wanneer ga je naar je eerste ProLeague Starcraft match?... Veel plezier iig geval, ik ben jaloers. Ga trouwens niet de Ero-sannin uithangen in de warme baden, daar zijn ze blijkbaar niet zo van! Gr

  • 12 Oktober 2012 - 10:22

    Julien:

    Duderrr,

    Leuk stuk man. Beter ga je ook nog eens langs de sjitty wock :D hopelijk kun je binnenkort eens wat leuke kiekjes mailen/uploaden. Heb je eigenlijk al enig idee waar je in de komende week heen gaat reizen? En zoals Martijn ook al zei, me jelly.

    @Martijn,
    Skype is geïnstalleerd, zal waarschijnlijk wel lastig worden om af te spreken i.v.m. tijdverschil.

    hf!

  • 12 Oktober 2012 - 12:38

    Renske:

    Hee Jurrie, leuk verhaaltje!
    Kan me voorstellen dat je aardig gesloopt was na die reis! Dus hoop dat je een beetje chill kan slapen in die ryokans van je en lekker bubbelen in die warmte baden en dan kan je echt aan je rondreis beginnen. Maak je ook een foto van de trein (en de roterende stoelen:p) ben wel benieuwd
    Zie al uit naar je volgende blogje, dikke kus!

  • 12 Oktober 2012 - 19:35

    Mam:

    Hey smurf ,
    De eerste berichten en indrukken zijn wel heavy.
    Hoop dat je snel wat bijgetankt bent en we wachten verder met spanning je verdere reisverhalen af .
    Dikke knuffel ook van pap turrie en mootje.

  • 17 Oktober 2012 - 04:10

    Jur:

    Hey allemaal, bedankt voor de reacties :D

    Starcraft is Korea, Martijn, niet Japan ;) Nog niet veel nerdy people gezien hier, het lijkt een beetje op Nederland. Je ziet hier wel veel telefoon-zombies, nog meer dan in Nederland, alhoewel je hier wel meer van die openklap-telefoons (en niet van die kleintjes, van die enorme units) vindt dan onze smartphones. Zal wel de Japanse stijl zijn, want bijna alle producten (van auto's tot voedselwaren) zijn van Japanse aard. Je vindt hier nauwelijks Westerse dingen.

    Skype staat op de Prime, maar mijn tijden van activiteit zijn in GMT +1 ongeveer 23:30-14:00. Daarnaast weet ik niet wanneer ik op Wi-Fi kan etc., dus Skypen zelf is erg lastig.

    Ik ga de komende weken richting het zuiden en het westen, begint al aardig op te schieten. Ik ben vandaag naar Kakunodate ('Little Kyoto', samurai village) en Tazawa (asteroide-meer) geweest, was wel imposant. Ik ben nu nog even in Tazawa achter de computer, maar ik ga vandaag nog naar Yamagata en reis vanuit daar naar Tendo (waar ze Shogi-stenen maken). Ik ga ook nog naar Yonezawa, dat bekend staat om beef ramen (awwwww yeah), weet niet of dat vandaag of morgen wordt. Daarna ga ik denk ik richting Tokio en Kyoto, verder nog niets geplanned. Beetje lange post zo, wilde ook nog even een blog schrijven, dus hier hou ik het bij!

    Groetjes van Jur

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jurriaan

Actief sinds 09 Okt. 2012
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 5994

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2012 - 15 November 2012

Japan

Landen bezocht: